Servis a náhradní díly

Věříme, že většina důvodů pro návštěvu této stránky bude směřovat k nabroušení vřetene či servisní prohlídce, neboť jsme přesvědčeni, že vřetenové sekačky Allett či Atco jsou opravdu kvalitní anglické stroje, které se zkrátka nekazí. Nicméně pokud by opravdu s vaší vřetenovou sekačkou Atco nebo Allett nastal problém, neváhejte nám napsat nebo zavolat. Dříve než tak však učiníte, pročtěte si v návodu vaší vřetenové sekačky kapitolu "Odstranění závad" nebo se podívejte níže na nejčastější závady.

 

Posezónní servis sekaček včetně svozu

 

Proč Anglický-travník.cz?

  • jsme autorizovaný servis certifikovaný výrobcem  
  • provádíme i kontrolu a posouzení částí sekačky, které se standardně nekontrolují
  • na základě zkušeností se stovkami strojů preventivně mažeme nebo zajišťujeme části u nichž se může objevit uvolnění či jiný problém
  • každou sekačku evidujeme v našem informačním systému a víme, co jsme s ní již dělali a na co si dát při příštím servisu pozor
  • karburátory čistíme profesionálním ultrazvukem
  • vřetena, ale i spodní nože brousíme na nejlepších profesionálních bruskách

 

Musím provádět servis vřetenové sekačky?

Ano, a velmi jej doporučujeme, protože zajistíte delší životnost vaší sekačky při správné funkčnosti (pokud je sekačka v záruce, tak navíc musíte dodržet některé servisní úkony motoru).

Uvedu příklad, kdy se mě soused ptal jestli musí natřít ochranným olejem svůj nový dřevěný zahradní nábytek. Odpověděl jsem mu, že nemusí, ale za 2 roky mu začne blednout, praskat a následně to bude jen hromádka dřeva.

S vřetenovou sekačkou je to podobné, pokud šasi sekačky neočistíte je velká pravděpodobnost, že začne rezavět. Obzvláště pak v zimních měsících, kdy při nižších teplotách (o zahradních domcích ani nemluvě) začne kovové šasi na sebe vázat vlhkost, kdy navlhne i zbylá tráva a proces rezivění je na celou zimu nerušeně nastartován.

Dalším důvodem servisu je samozřejmě motor, ve kterém by se měl vyměnit po sezóně (případně pokud sečete hodně tak i po 50 h provozu) olej. Když jej nevyměníte, tak to první ani druhý rok u sekačky pravděpodobně nepoznáte, ale jeho životnost se bude zkracovat. Zkrátka motor je mechanický stroj, který když se nemaže správně, tak se zničí. Z praxe máme odzkoušeno, že motor s málo olejem poseče cca 200 m2 a zadře se, což při špatném, nevyměněném oleji bude více, ale konec bude pravděpodobně stejný. A Kawasaki motor stojí cca 11 tisíc Kč.

Karburátor se za celý rok také může zanést nejen nečistotami, ale mohou chemicky reagovat i některé bio složky, které jsou bohužel i v benzínu zastoupeny. Karburátory čistíme profesionální ultrazvukovou čističkou.

Vzduchový filtr je po každé sezóně vždy znečištěn, takže je ideální jej vždy vyměnit. Filtry měníme za originální filtr Kawasaki pro tento motor.

Zapalovací svíčka se nemusí měnit při každém servisu, neboť i výrobce motoru doporučuje její výměnu při cca 150h. Když je však sekačka na velkém servisu, tak ji vyměníme, neboť se jedná o cca 125 (po domluvě se měnit nemusí). Svíčky měníme za originální svíčky značky NGK.

Ostré vřeteno je základ celého vřetenového sečení, proto jej velmi doporučujeme nabrousit každou sezónu, protože i když budete mít krásnou sekačku se zvukem motoru jako lusk, tak bez ostrého vřetena je vám k ničemu. Vřetena brousíme na profesionální brusce vřeten a spodních nožů.

Nejčastější závady

Následující seznam uvádí projevy nejčastějších závad a postupy jejich odstranění. Pokud i přes jejich pomoc nelze závadu odstranit nebo závada není v seznamu uvedena, kontaktujte nás.

Nezapomeňte, že pokud provádíte úkony, kdy manipulujete s vřetenem nebo jste před vaší sekačkou je bezpečné sejmout koncovku ze zapalovací svíčky.

 

Trávník není hezky posečen

  • Možná příčina: vřeteno není správně nastaveno
    • Odstranění: Seřiďte vřeteno podle návodu nebo tohoto videa. Pokud již nelze seřídit aniž by vřeteno šlo velmi težce, pravděpodobně jej bude potřeba nabrousit.
      Objednávka broušení

 

Motor nelze nastartovat

  • Možná příčina: Motor je zahlcený 
    • Odstranění: Nechte motor v klidu po dobu 10-15 minut
  • Možná příčina: Není spuštěn sytič
    • Odstranění: Posuňte pášku sytiče do správné polohy
  • Možná příčina: Není připojen kabel zapalovací svíčky
    • Odstranění: Připojte kabel svíčky znovu

 

Motor se zastavil

  • Možná příčina: nedostatek benzínu
    • Odstranění: naplňte nádrž benzínem
  • Možná příčina: zastavený ventil přívodu benzínu
    • Odstranění: otočte páčku na ventilu přívodu paliva do polohy on (svisle)
  • Možná příčina: otáčky motoru jsou za daných podmínek příliš nízké
    • Odstranění: přidejte plyn
  • Možná příčina: vřeteno je zablokované
    • Odstranění: vypněte motor a odstraňte překážku

 

Motor nelze zastavit

  • Možná příčina: porucha vypínače zapalování
    • Odstranění: Sundejte kabelovou koncovku ze svíčky, tím motor zastavíte. Pokud se závada opakuje kontaktujte nás.

 

Vřeteno se neotáčí (i při stiknuté ovládací páce vřetene)

  • Možná příčina: nesprávné nastavení - lanko vřetene je příliš volné
    • Odstranění: 
      1. Povolte matici pro seřizovací šroub lanka vřetene (horní šroub). 
      2. Následně pootočte seřizovacím šroubem proti směru hodinových ručiček. 
      3. Vyzkoušejte odstranění závady. 
      4. Pokud se vřeteno stále nemá tendenci roztočit, povolte podle kroku dva seřizovací šroub ještě více. 
      5. Utáhněte znovu matici pro seřizovací šroub lanka vřetene. 
      6. Pokud budete mít šroub již téměř celý vyšroubovaný a vřeteno se stále netočí, kontaktujte nás.

 

Vřeteno se otáčí stále (i při NEstisknuté ovládací páce vřetene)

  • Možná příčina: nesprávné nastavení - lanko vřetene je příliš napnuté
    • Odstranění: 
      1. Povolte matici pro seřizovací šroub lanka vřetene (horní šroub). 
      2. Následně pootočte seřizovacím šroubem ve směru hodinových ručiček. 
      3. Vyzkoušejte odstranění závady. 
      4. Pokud se vřeteno stále točí, přitáhněte podle kroku dva seřizovací šroub ještě více. 
      5. Utáhněte znovu matici pro seřizovací šroub lanka vřetene.
      6. Pokud budete mít šroub již téměř celý zašroubovaný a vřeteno se stále točí, vypněte motor a kontaktujte nás.

 

Pojezd není uveden do chodu (i při stisknuté ovládací páce pojezdu)

  • Možná příčina: nesprávné nastavení - lanko pojezdu je příliš volné
    • Odstranění:
      1. Povolte matici pro seřizovací šroub lanka pojezdu (spodní šroub).
      2. Následně pootočte seřizovacím šroubem proti směru hodinových ručiček.
      3. Vyzkoušejte odstranění závady.
      4. Pokud sekačka stále nemá tendenci popojet, povolte podle kroku dva seřizovací šroub ještě více.
      5. Utáhněte znovu matici pro seřizovací šroub lanka pojezdu.
      6. Pokud budete mít šroub již téměř celý vyšroubovaný a pojezd stále nefunguje, kontaktujte nás.

 

 Pojezd nelze zastavit (i při NEstisknuté ovládací páce pojezdu)

  • Možná příčina: nesprávné nastavení - lanko pojezdu je příliš napnuté
    • Odstranění:
      1. Povolte matici pro seřizovací šroub lanka pojezdu (spodní šroub).
      2. Následně pootočte seřizovacím šroubem ve směru hodinových ručiček.
      3. Vyzkoušejte odstranění závady.
      4. Pokud sekačka stále popojíždí, přitáhněte podle kroku dva seřizovací šroub ještě více.
      5. Utáhněte znovu matici pro seřizovací šroub lanka pojezdu.
      6. Pokud budete mít šroub již téměř celý zašroubovaný a sekačka stále popojíždí, zastavte motor a kontaktujte nás.

 

Tužší pohyb páky plynu

  • Možná příčina: nedostatečně promazaný bovden páky plynu
    • Odstranění: kápněte kapku oleje na konec lanka (u motoru) a lehce zahýbejte pákou plynu

 

Při tlačení vpřed BEZ spuštěného motoru se místy zasekává zadní válec

  • Možná příčina:  nerovnoměrné napnutí převodového řemene (není závadou, dáno konstrukcí)
    • Odstranění: při tlačení stroje vpřed bez spuštěného motoru zkuste v takovém případě stroj raději táhnout, nebo pro delší tlačení stroje vpřed nastartujte motor

 

Skalpování trávníku

  • Možná příčina:  zvlnění terénu je příliš velké
    • Odstranění: zvyšte výšku sečení

Postup pro seřízení nebo výměnu vřetena

Pro seřízení vřetena budete potřebovat plochý šroubovák a papírový proužek. Ideální je ustřihnout 5 cm široký proužek z klasické A4 na šířku, který přeložíte, aby nám vznikl cca 2,5 cm široký a 210 cm dlouhý.

Vřeteno se seřizuje pomocí dvou velkých šroubů, které jsou pro lepší manipulaci v drážce. Ta vydává při poootočení pomocný zvuk. Nejprve je vhodné vřeteno povolit na obou stranách tak, aby se volně otáčelo. Pak vždy pootočte ve směru hodinových ručiček o jednu drážku na obou stranách a vyzkoušejte přestřižení papírku. Pokud se vám nepodaří přestřihnout papírek a vřetenem se již bude velmi těžce otáčet bude jej pravděpodobně potřeba nabrousit, nebo vyměnit spodní nůž, pokud vřeteno někde stříhá a jinde nikoli.

Pozor na prsty!

Pro výměnu QX kazety budete potřebovat imbusový klíč, který jste obdrželi s kazetou nebo sekačkou. Nejprve je potřeba povolit čtyři šrouby na bočním krytu. Následně po odstranění držáku koše povolte na každé straně jeden šroub držící kazetu se šasím. Pak stačí jen kazetu za držák vytáhnout a vyměnit ji za jinou QX kazetu (pročesávač nebo 10 nožové vřeteno apod.). Kazetu je potřeba zasunout ve správném směru resp. úhlem a na plechový držák vlevo (z pohledu na sekačku zepředu) někdy je potřeba trochu síly, ale většinou jde kazeta vložit relativně lehce. Pak jen zpět zašroubujte šrouby pro uchycení kazety a následně čtyři šrouby s bočním krytem. Zacvakněte zpět držák koše a je hotovo.

V případě problémů shlédněte pomocné video nebo nás kontaktujte.

Vyberte si z naší nabídky: